سخنرانی شب جمعه مورخه 07/09/87
نوشته شده توسط : حسین

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

يا صاحب الزمان (عج) ادرکنی

 

سخنرانی استاد شیخ علی اکبر تهرانی

سخنرانی شب جمعه مورخه 07/09/87

 

به روح محترم چهارده معصوم و حضرت ابوالفضل (ع) همه با هم بلند بفرستید.

برای سلامتی وجود مبارک امام زمان (عج) صلوات دوم را بلند بفرستید.

به روح رهبر انقلاب و برای سلامتی رزمندگان اسلام و پیروزی اسلام صلوات سوم را بلند بفرستید.

 

 دعای فرج را بخوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

 اللهمّ کُن لِوَلیّک الحُجَّةِ ابن الحسنِ العَسکری صلواتُکَ عَلیهِ و علی آبائِه فی هذِهِ الساعةِ و فی کلِّ الساعَة ولیاً و حافظاً و قاعداً و ناصراً و دَلیلاً و عیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً و تُمَتِعَهُ فیها طَویلاً.

 

ان‌شاء‌الله وجود مبارك امام زمان (ع) در تمام امور همه ماها را ياري بفرمايند، صلوات بلند بفرستيد.

 

******* 

مسئله:  

در چهار مورد ما بایستی كه اگر وقت بود، نمازمان را بشكنیم:
1- یكی آنجایی كه مسجد نجس شده. شما داری نماز می‌خوانی، یكهو یك بچه‌ای مثلاً مسجد را كثیف كرد. اگر وقت هست نمازت را بشكن، مسجد را تمیز كن، بعد نماز را شروع كن. اگر دیگری شروع كرد به تمیز کردن كه دیگر شما نمی‌خواهد تمیز بکنی.
2- در جایی كه جان كسی در خطر باشد، داری نماز می‌خوانی یكهو می‌بینی بچه دارد از پشت‌بام می‌افتد پایین، یا مثلاً کسی نزدیک است در آتش بسوزد، آنجا باید نماز را شكست.
3- طلبكار می‌آید در خانه، یا در مغازه، فرق نمی‌كند، اگر پول داری، نمازت را بشكن طلب طلبكار را بده، بعداً نمازت را بخوان.
به این مسائل (همین كه الآن گفتم.) خیلی اهمیت بدهیم، همه‌مان، بی‌تفاوت نباشیم. آن هفته هم گفتم، یكی از كسانی كه در قبر خیلی گرفتار است، همان‌هایی هستند كه در دنیا حساب كتابشان درست نیست.
4- مال یا جان خودت در خطر است. مثلاً داری نماز می‌خوانی، شلوارت را گذاشته‌ای روبه‌رو، در جیب شلوارت مثلاً همه چیز هست، چك است، سفته است، سویچ ماشین است، دزده برمی‌دارد راه می‌افتد، اینجا هم نمازت را بشكنی، اشكال ندارد.

  

هرکس فهميد به روح محترم محمد و آل محمد صلوات بلند بفرستد.

اللهم صل علي محمد و آل محمد

******* 

مقدمه:
وجود مبارك مولا علی (ع) می‌فرماید: بشنو و بفهم و باور كن، بعد به كار ببند.

این جملات كوتاهی كه من اول منبر عرض می‌كنم، به اینها خیلی اهمیت بدهید، چون هركس دیدی عاقبت‌به‌شر شد، عاقبت بدتر از خر شد، (آن كسی كه از دین و خدا و قرآن ببرد، دیگر هیچی نیست.) همه‌اش به خاطر این است كه توجه به گفته‌های خدا و انبیاء (ع) نكرده، گرچه حالا گوینده‌اش رسول الله (ص) باشد. شما ببین، وقتی رسول الله (ص) از دنیا رفت، سه نفر ماندند علی‌بن‌ابیطالب (ع) را برای شستن رسول الله (ص) یاری كردند ، اینها كسانی بودند با پیغمبر ‌(ص) بودند، سال‌ها با پیغمبر (ص) بودند، قوم و خویش بودند، فامیل بودند، معاویه برادرزن رسول الله (ص) بود، نویسندۀ قرآن بود، طلحه و زبیر، سیف‌الاسلام و خیرالاسلام بودند، اما می‌شنیدند نمی‌فهمیدند، می‌فهمیدند عمل نمی‌كردند. بشنو و بفهم و باور كن، بعد به كار ببند.

امام صادق (ع) هم همین را می‌فرماید: بشنو و پیروی كن كسی را كه تو را می‌گریاند ولی به درك و معرفتت می‌افزاید، پیروی نكن از كسی كه تو را با حرف‌های زمان‌پسند و خرافی گول می‌زند و تو را در بدبختی می‌گذارد.

باز جایی دیگر مولا علی (ع) (به روحش صلوات بفرستیم.) می‌فرماید: دوست تو آن كسی است كه تو را می‌گریاند اما از غفلت نجاتت می‌دهد. یك بدبختی كه الآن گرفتار حال همه ما مسلمان‌ها شده این است كه دوست داریم كسی كه حرف می‌زند آن‌طور حرف بزند كه من خوشم بیاید، یا حرف‌هایی را كه من زدم آن تأیید كند. اگر هم یك وقت می‌رویم یك جایی، منبری، روضه‌ای، آن یك جوری صحبت كند كه من لذت ببرم، قصه باشد، داستان باشد. خلاصه دوست نداریم حقیقت به گوشمان برسد! آن وقت این می‌شود كه الآن می‌بینی! آمریكا همین‌طور شب و روز دارد مسلمان می‌كشد، این همه هم مرگ بر آمریكا، مرگ بر آمریكا می‌گویند، یك دانه‌شان كشته نمی‌شوند، یك تیر طرف هم ول نمی‌كنند. همه مرگ‌ها هم برمی‌گردد طرف خود مسلمان‌ها! چرا؟ 

ادامه مطلب را هم بخوانید


نسخه صوتی  نسخه مکتوب       نسخه قابل چاپ


سایر سخنرانی ها

 





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: